05062068686 info@beedijital.comtr

Sosyal medya platformları, akıllı telefonlar ve internet artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası. İş dünyası içinse sosyal medya çok daha büyük bir önem arz ediyor. 

Doğru bir stratejiyle; kurumsal itibarın sosyal medya üzerinden aktarımı konusunda başarılı olan şirketler, rakipleri arasından sıyrılarak sektörlerinin öncüleri haline geliyor.

Küçük kıvılcımların büyük patlamalara sebep olduğu sosyal medya kanallarını küçümseme lüksümüz yok. 

Kurumların sosyal medya ile olan ilişkisinde dikkat etmesi gereken bazı noktalar mevcut.

  1. Kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medyada ne hedefleniyor? 
  2. Kurumsal sosyal medya hesaplarından kurulan iletişim ne kadar kaliteli?

İlk sorunun cevabı çok önemli. Kurumsal sosyal medyanızı itibar için mi kullanmak istiyorsunuz? Sosyal medya üzerinden ürün satmak için mi? Yoksa sosyal medyadaki müşteri yorumlarından yola çıkarak, güçlü veya zayıf yönlerinizi daha iyi anlamak için mi?

Her şey, iyi belirlenmiş bir kurumsal sosyal medya politikasıyla başlar. 

Kurumsal sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler ile ilgili sorulardan önce bilmemiz gereken şey; kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medya ne gibi avantajlar sağlar?

Sosyal Medya Satış Stratejileri


Her yere, Her zaman

Sosyal medya sayesinde firmaların ürünlerini gösterebilmek için kiraladıkları billboardlara, belirli saatte, belirli kanallarda yayınlanmak üzere anlaşmalar yapılan televizyon reklamlarına olan ihtiyaçları azaldı. Doğru stratejilerle yönetilen kurumsal sosyal medya hesapları, firmaların ürünlerini dünyanın dört bir yanına eş zamanlı olarak sunabiliyor. Üstelik, paylaşımların ve içeriklerin sosyal medya hesaplarında olan kalıcılığı ile ulaşılabilirlik ve akılda kalıcılık çok daha artıyor.

Bu sayede firmalar, bulundukları semtin, şehrin ve hatta ülkenin ötesine çıkıp, ürünlerini online olarak başka kıtalara bile satabiliyorlar.

Sosyal Medya Satış Stratejileri: 

Sosyal Medyada Kurumsal İtibar


Ruhsuz Firmalardan, Öncü Markalara

Kurumsal sosyal medya hesaplarında kendilerini iyi bir şekilde ifade edebilen markalar; bazen eski bir dost, bazen en yakın arkadaş, bazen de ailenin bir parçası olabiliyor.

Müşteriler satılan üründen çok, savunulan fikir ve düşünceye bağlılık gösteriyorlar1. 

Firmalar duyarlı oldukları konularla, sosyal sorumluluk projeleriyle ve toplum için gerçekleştirdikleri atılımlarıyla anılıyorlar. Kurumsal sosyal medya hesaplarından paylaşılan içerikler; firmanın değer yargılarını ve idealize ettiği fikirleri çok net ortaya koyabilir.

Doğru zamanda yapılan doğru paylaşımlar, markalara kabarık bütçelerle hazırlanmış yüksek prodüksiyonlu işlerden daha yararlı olabilir. 

Sosyal Medyada Kullanıcı Yorumları


Hızlı Geribildirimler ve İş Geliştirme

Satış sonrası geribildirimler firmalar için çok önemli. Firmanız veya ürününüz hakkında yapılan yorumlardan yola çıkarak; hatalarınızı düzeltebilir, iyi olduğunuz taraflarınızı daha da ortaya çıkarabilirsiniz. Kurumsal Sosyal medya hesaplarından yapılan geribildirimler, problemleri tespit etmekte ve sorunları çözüme ulaştırmakta gayet hızlı ve net sonuçlar verebiliyor. Sorun yaşayan bir müşteriyle olan iletişiminiz, bir anda onu markanızın en büyük destekçisi haline getirebilir. Peki bu avantajlardan nasıl yararlanılabilir? Kurumsal sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalıdır?


Kurumsal Sosyal Medya Hesabınızın Hedef Kitlesini Belirleyin

İyi bir sosyal medya yönetiminin ilk kuralı gerçekçi olmaktır. Bir ürünü herkese satmayı hedeflemek gerçekçi bir fikir değildir. Söz konusu ürünün kime hitap ettiğini, kimin ilgisini çekeceğini ve ilgisini çeken kitlenin nelerden hoşlanıp, nelerden rahatsız olduğunun tespit edilmesi gerekir. Kurumsal sosyal medya hesaplarında sadece ürün paylaşımı yapmak; firma hesabının sıkıcı ve sıradan olduğu düşüncesini doğurabilir. Unutmamak gerekir ki firmalar sadece ürün değil, düşünce ve fikirler satarlar2. Bu yüzden hedef kitlenin ilgi alanı doğrultusunda yapılan paylaşımlar, kurumsal sosyal medya hesabının büyümesine ve marka bilinirliliğine yardımcı olabilir

Sosyal Medya Platformları Arasındaki Farkları Anlayın

Her bir sosyal medya platformunun kendi karakteri ve yapısı vardır. Kullanıcılar, aktif oldukları platformları bu karakterlere göre seçerler. Hangi sosyal medya platformu, hangi kitleye hitap eder? Bu sosyal medya platformlarının farkları nelerdir?

Facebook

1.65 milyar aktif kullanıcısıyla Facebook, en çok kullanılan sosyal medya platformlarının ilk sırasında yer alıyor. Sadece bireysel hesaplar olarak değil, kurumsal sosyal medya hesapları arasında da Facebook en tepelerde bulunuyor. Facebook üzerinden firmanıza ait yenilikleri, haberleri ve fotoğrafları paylaşabilir, Facebook sayfanızı ‘beğenen’ kullanıcıların yorumlarını değerlendirebilirsiniz. 

Twitter

300 milyonu aşkın kullanıcısıyla Twitter, en popüler sosyal medya platformlarının arasında yer alıyor. Yapılan paylaşımlar için 280 karakter  sınırı koyan Twitter, net ve keskin bir iletişim aracı olabilir. Twitter, doğası gereği hızlı ve net bir iletişim platformu olduğundan, takipçilerinizin dikkatini çekebilmek için; fotoğraflar, gifler, linkler veya kısa videolar kullanılabilirsiniz. Twitter genelde tek taraflı bir iletişim aracı olarak kullanılsa da, zaman zaman takipçileriniz sizinle iletişim kurmak isteyebilir veya paylaşımlarınıza cevap atabilirler.

Twitter’ın en önemli özelliğiyse; ‘hashtag’ler aracılığıyla, kurumsal sosyal medya hesabınızın adını veya gerçekleştirdiği bir kampanyayı çok hızlı bir şekilde gündeme taşıyabilirsiniz.

YouTube

YouTube, video paylaşım platformlarının en tepesinde bulunuyor. YouTube’da üretim aşamalarınıza, ürünlerinizin kalitesine veya kullanım özelliklerine dair pek çok video yükleyebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken nokta içerik kalitesiyle ilgilidir. YouTube’a yüklenen videoların mutlaka bir amacı ve anlamı olmalıdır. Ses ve görüntü kalitesi olarak amatör ve kötü olan videolar ilgi çekmek ve merak uyandırmak yerine firmanızın kurumsal kimliğini kötü etkileyebilir.

LinkedIn

LinkedIn, başlı başına kurumsal amaçlara hizmet vermek için oluşturulmuş bir sosyal medya platformudur. Sadece iş hayatı ve profesyoneller için tasarlanmış olması sebebiyle, diğer sosyal medya platformlarından tamamen farklıdır. Kullanıcılar, LinkedIn’de özgeçmiş bilgilerini, iş yaşamlarındaki tecrübelerini, sektör hakkındaki fikirlerini belirtmektedirler. Bu yüzden linkedIn, işletmeler arası iletişimde çok önemli roller oynayabilir.

Sosyal medya platformlarına dair farkındalığınız, markanızı aradığınız kitleye bir adım daha yakınlaştıracaktır.

Başka Kurumsal Sosyal Medya Hesaplarını Gözlemleyin

Sektördeki markaların neler yaptıklarını, nasıl stratejiler izlediklerini, ne gibi girişimlerde bulunduklarını dikkatlice izlemek, kurumsal sosyal medya yönetimi hakkında hiçbir fikri olmayanlar için iyi bir başlangıç noktası olabilir. Sosyal medya yönetiminde başarılı olanlar neler yapıyor? Bazı girişimler neden başarısızlıklarla sonuçlanıyor? İyi bir gözlemci olarak başkalarının başarılarından fikir edinebilir, hatalarından ders çıkarabilirsiniz.

Profesyonel Sosyal Medya Hesap Yöneticileriyle Çalışın

Bütün bu analizleri yaparak sizin için stratejiler oluşturacak, içerikler üretecek profesyonel bir ekiple anlaşabilirsiniz. Sonuç olarak dünya küçülüyor; sizin ne zaman, nerede olduğunuz önemini yitirse de, ne yaptığınız ve ne düşündüğünüz günden güne daha da önem kazanıyor. Ufak bir söyleminizin on binlere, yüz binlere hatta milyonlara ulaşabilmesi, için büyük bütçelere sahip çok uluslu bir şirket olmaktansa; doğru stratejiye ve iyi bir iletişim kalitesine ihtiyacınız var.

Kaynaklar;

  1. https://www.marketingtechnews.net/news/2013/may/01/dont-sell-the-product-or-service-sell-the-idea/
  1. https://www.lucidpress.com/blog/why-your-brand-should-sell-ideas-not-products
  2. https://www.impactbnd.com/blog/the-difference-between-facebook-twitter-linkedin-google-youtube-pinterest

Can Üstünel